LA PUBLICITAT. PODEM ESCOLLIR?

2021-2022. Nency Dardaña

És possible triar la publicitat? Com ens afecta de manera conscientment o inconscient? La publicitat irromp a la vida del consumidor constantment. Ens inunda de missatges i tracta de convèncer-nos que necessitem comprar un producte o contractar un servei determinat. Crea tendències, indica com vestir, com menjar o fins i tot com ser. Aquest és el poder de la publicitat. Malgrat tot, és la persona finalment la que tria el que vol, o és la publicitat qui ens fa triar?

Una bona publicitat mostra el que cal abans que no es pensi. Crea un seguit d’ideals que són absorbits per la ment del consumidor (bellesa, vida...). El públic pensa segons la perspectiva de la marca i de la gent que treballa darrere dels anuncis. Un exemple és la famosa beguda “Coca Cola”, inventada per un farmacèutic l’any 1866, que es va convertir en un fenomen de la cultura pop.  La nostra tria, finalment, també ve influenciada pels anunciants que tenen multitud de plataformes i mitjans on anunciar-se.

Dit tot això, al consumidor potser no li cal pensar per si mateix, però sí que té el poder de decisió per afirmar què és creïble i què no ho és. Hem de ser conscients que la publicitat és part de l’existència humana, però no hem de perdre de vista que la bona notícia és que els consumidors tenim el poder d’escollir.