DISCURS DE L’ACTE DEL 5Oè ANIVERSARI DE L’ESCOLA MIREIA

L’any 1959 la pedagoga Maria Bondia, convençuda que els sistemes d’ensenyament al nostre país en general havien patit un retrocés arran de la guerra civil, intentà dur a terme la tasca de fundar una escola a partir del mètode de l’escola activa,  de la seva formació en les escoles de la República i dels seus estudis a la Sorbona.
Per engegar l’Escola va necessitar molt d’entusiasme, pocs estalvis, la col·laboració d’uns amics i l’aportació econòmica d’un pare entusiasta que volgué quedar en l’anonimat i així serà.

El dia 1 d’octubre de 1959  a les 9 del matí es va obrir l’Escola Mireia. Hi havia 18 nens de 4 cursos repartits en 2 aules. El mes de febrer del 1960 es va presentar per sorpresa una inspectora. La inspectora detecta que no tots els papers estan en regla i fa la vista grossa en moltes questions que en cas d’aplicar la llei de forma estricta podria ben bé representar tancar l’Escola. Aquest fet acabaria sent habitual en els anys següents.

Continuar llegint

Imprimeix