Projectes Escola Mireia

ROBÒTICA

Dash & Dot són dos robots educatius que es connecten entre ells, interactuen i faciliten multitud d'experiències educatives. Els alumnes de primària el programen i manegen des d’un dispositiu iPAD per bluetooth mitjançant alguna de les aplicacions disponibles.

LA INCUBADORA

LA INCUBADORALa incubadora és un projecte de ciència per treballar el naixement d’un ésser viu i els aspectes associats. En els 21 dies d’incubació aniem cuidant els ous, els voltaem, els pesem regularment i busquem les explicacions científiques als canvis que es van produint.

SERVEI COMUNITARI

El servei a la comunitat a és promou amb la idea que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin a sentir-se ciutadans actius i posin les seves capacitats i esforços al servei d'altres ciutadans.

MIREIA EXPERIMENTA

Aquest projecte pretén fomentar les vocacions científiques entre els alumnes de totes les etapes amb experiments, sovint espectaculars. L'activitat també ajuda a familiaritzar els més petits amb els instruments de laboratori i el mètode científic.

PADRINS DE LECTURA

L’apadrinament lecto pretén millorar la competència lectora alhora que fomenta la convivència i relació entre els diferents cicles. Es proposen activitats de lectura en que els padrins ajuden pacientment als fillols a avançar en la lectura i educar en la responsabilitat i compromís.

CREART

CreartCreArt és un programa artístic, educatiu i comunitari del Centre Cívic Fort Pienc dirigit a les escoles del barri Fort Pienc. Al llarg del curs, un artista desenvolupa un tema concret i es treballa a les aules conjuntament amb els mestres que acaba amb una exposició.

FILOSOFIA

El projecte filosofia 3/18 és un currículum que té com a objectiu reforçar les habilitats del pensament dels estudiants i enfortir la capacitat reflexiva partint de la filosofia com a disciplina. El programa s'aplica a les etapes d'ìnfantil i primària.