ELS CIGRONS DE LA MALA SORT

2022-2023. Didac Agullé

Avui he d’anar a comprar els cigrons que havia dit als meus companys de classe que portaria per a col·laborar en la recollida d’aliments que cada any fem a l’escola.

Puc anar al supermercat que tinc més a prop de casa, tot i que no estic del tot segur que en tinguin. Com que no hi perdo res, i hi he de passar per davant quan vagi a casa, hi entraré i ho miraré.

El pla inicial és entrar i sortir de pressa perquè no falta massa perquè tanquin les botigues i, si aquí no en tenen, puc provar en algun altre lloc proper.

Entro al local i, estic desconcertat perquè no veig enlloc l’apartat dels llegums. Ho pregunto a un dels venedors, però estic de mala sort perquè em diu que no ho sap, que li sap greu però no em pot ajudar.

Me’n surto al segon intent. Un altre treballador em comunica que no en trobaré en tot el supermercat perquè hi ha hagut una inspecció i han retirat dels prestatges tots els pots de cigrons. Sembla ser que un client va trobar un pot en mal estat i la direcció ha decidit fer-ne un estudi abans de posar-los a la venda o de retirar la partida definitivament.

En adonar-me de tot aquell embolic que s’havia organitzat al voltant dels cigrons, he decidit sortir de pressa i buscar la meva aportació d’aquest any en un altre comerç proper. Entro a un altre establiment proper i dos vigilants em criden l’atenció per recordar-me que tancaran d’aquí cinc minuts. Ja començo a posar-me nerviós, però intento dominar-me i m’afanyo a buscar el prestatge del llegums. No sé si he estat de sort o m’ha salvat la meva tenacitat, però la qüestió és que he trobat en un prestatge del davant de tot uns pots plens de cigrons, petit i rodons.

Ja ha passat el dia dels cigrons. Ahir els vaig portar a l’escola, ben orgullós de la meva aportació.

Finalment, l’aventura dels cigrons m’ha anant molt bé per a col·laborar en la recollida d’aliments i també per a escriure aquesta breu historieta, de com una feina que sembla tan senzilla com comprar cigrons al costat de casa pot acabar essent tan difícil i estar a punt de ser un malson.