escola mireia

Educació infantil,
primària i secundària obligatoria

ADEU CURS 2021-2022

2021-2022. Alumnes 4t ESO

Vaig arribar a l’escola a 2n d’ESO, un curs complicat per a mi. Allà vaig conèixer dos dels que actualment són els meus millors amics, i diverses persones que m’han marcat molt. Em van rebre amb els braços oberts des del primer dia. Els companys em van acollir només arribar, i els professors van confiar, i confien en mi, des de sempre.

És una escola petita i molt familiar, on tothom coneix tothom i on tothom es respecta entre si. Ara em toca dir adeu a tota aquesta gent, i dir també adeu als professors que mai no han perdut l’esperança en mi. Espero ben aviat demostrar-los tot allò que aconseguiré.    

Marc Gatell

 

Vaig arribar a l’escola a 2n de Primària i, tot i que la majoria dels meus companys es coneixien des de P3, em vaig sentir molt ben acollit des del primer moment.

Quan fèiem 5è vam rebre la notícia de la mort del nostre professor més estimat, el Ramon, amb qui rèiem moltíssim i ens ho passàvem molt bé al mateix temps que apreníem un munt de coses.

Aquests anys que he passat aquí ha estat una època molt càlida, tant pels professors com pels companys, i fins i tot pel Carlos, el nostre monitor de menjador.

Estimo l’escola Mireia per com és, per com m’ha tractat i per com m’ha convertit en una persona alegre i amb ganes de seguir aprenent.    

Víctor Romero

 

La meva estada a l’escola ha estat curta si pensem en la majoria dels meus companys i companyes de classe que van començar des de petits i marxen en plena adolescència.

Vaig venir aquí de rebot, fa dos anys, i vaig viure un ràpid procés d’adaptació al mètode d’estudi i al grup classe. No estava gens segur de poder compartir les mateixes inquietuds i maneres de fer dels meus companys, no ho nego pas.

Han passat dos anys i, malgrat al principi em va costar una mica, he anat descobrint un entorn amable, sincer, ple de complicitats i sobretot, un nou món on les diferències són acceptades i cuidades.    

Èric Gil

 

El meu pas per l’escola acaba després de tretze anys, tota la meva vida. Em fa llàstima acomiadar-me dels meus companys perquè ens coneixem des dels tres anys, però a la vegada tinc ganes de canviar perquè soc conscient que m’anirà bé creuar-me amb gent nova i mirar endavant.    

Jaume Parodi

 

Ara que d’aquí poques setmanes acaba el curs, em venen al cap molts dels bons moments que he passat a l’escola des de l’any 2009. La major part dels companys amb qui vaig començar encara són amb mi, i alguns d’altres se n’han anat per motius diversos.

A l’escola hem après valors i coneixements, i m’he relacionat també amb nois i noies d’altres cursos perquè com que som un centre petit, ens trobem constantment a tot arreu.

Després d’haver passat tretze anys de la meva vida aquí, estic nostàlgic d’haver-me d’acomiadar dels companys i dels professors que m’han fet anar canviant a poc a poc i passar de ser un noi força desorganitzat, insegur i bastant maldestre en general a ser una persona força segura i, sobretot, capaç de tirar endavant.

Hauré de conèixer gent nova, però deixo aquí una part de la meva vida que, amb amor i “carinyo”, mai no oblidaré.    

Biel Alvaredo

 

Vaig arribar a l’escola a 1r d’ESO. Tinc molt presents els nervis del primer dia perquè no coneixia ningú i la meva timidesa no m’ajuda massa a fer noves amistats.

A poc a poc, vaig conèixer els meus companys i a fer amics. Vaig veure que quan necessitava ajuda gairebé no l’havia de demanar perquè sempre hi havia algun company disposat a donar-me un cop de mà. També hi havia els professors, molt alerta en tot moment si estava bé o no, sobretot el primer any que per a mi va ser d’adaptació.

Aquí he experimentat moltes "primeres vegades": anar d’excursió i de Treball de Síntesi, fer exposicions orals, realitzar projectes, participar en els Jocs Florals o enviar fotografies per al Concurs de fotografia matemàtica.

Sé que aniré oblidant detalls d’aquests quatre anys, però estic segura que el que sempre recordaré són les persones que m’han acompanyat des del primer dia que vaig arribar i que estaran amb mi fins al darrer dia d’aquesta etapa tan important de la meva vida.    

Jiayi Ding

 

Fa tretze anys que vaig emprendre un viatge que està a punt d’arribar al seu destí.

En aquest recorregut he après moltes coses; no només a escriure, a llegir o a fer anàlisi sintàctica i pronominalització, sinó que he après a viure i a conviure. També he après el significat d’amistat, que una persona és realment amiga teva no només quan s’asseu al teu costat a classe o a l’autocar, o quan fem intercanvi de cartes, sinó quan està disposada a fer-te sempre costat, a ajudar-te, a escoltar-te i a rectificar-te quan cal.

Durant el viatge ha pujat gent a les diferents parades i cadascuna d’aquestes persones m’ha aportat alguna cosa. Evidentment, també he vist com alguns han baixat i recordo amb tristor la seva absència.

Tinc també unes paraules per a l’equip que fa funcionar el tren. Han gestionat sempre la situació davant la nostra frustració, ens han ensenyat infinitat de coses per a esdevenir persones amb les idees clares i pròpies, no imposades ni apreses de memòria. I és que tenen una paciència infinita i, en el fons, ens apreciem moltíssim.

Recordo quan he caigut i he hagut de començar de nou. També em venen a la memòria la infinitat de bons moments, de riures, d’anècdotes, d’aventures diverses... un món només nostre.

Finalment, només puc agrair a la gent que he conegut en aquest llarg viatge que m’hagin acompanyat fins al dia d’avui. Han format part de la primera etapa del meu viatge: la meva vida.    

Laia Rodríguez

 

Després d’estar dotze anys veient les mateixes cares, em sento satisfeta, feliç i contenta d’haver crescut en aquesta escola amb les persones de les quals en sé nom i cognoms. Sortir al pati i que fins i tot els nens i les nenes de Primària et vinguin a rebre corrents i et cridin el nom entre abraçades us asseguro que és una sensació única i impressionant. No crec que aquests fets passin a totes les escoles, i per això m’agrada la nostra; és única, petita i familiar.

Estaria enganyant-me si digués que no necessito un canvi, fer nous vincles i conèixer més món, però estic seguríssima que si no hagués crescut aquí, no seria com soc actualment.    

Carlota Mas

 

Vaig arribar a l’escola bastant petita, sense saber res de català. L’he après aquí gràcies al meu esforç i també el dels meus professors. Aquests deu anys han estat una etapa molt important i inclou un aspecte molt important: la meva reconciliació amb les matemàtiques, especialment amb el càlcul mental, amb el qual tenia un odi irracional i totalment desmesurat. Curiosament, ara és una de les meves matèries preferides.

Ara s’apropa la sortida de l’escola Mireia i l’entrada a una nova etapa: nous llocs i gent nova; tot serà diferent.

Quan d’aquí uns anys pensem en l’escola, recordarem com hem estat aquí de feliços i que poc que ens n’hem adonat en temps real.    

Leila Alonso

 

Vam entrar a l’escola amb tres anys, i ara que estic a punt d’anar-me’n, m’adono de l’important que aquests anys han estat per a mi. Aquí he après tot el que sé, però no només continguts de matèries, sinó també valors, convivència i amistat.

Núria Moreno

 

Recordo que vaig arribar a l’escola sense parlar ni escriure. En entrar a classe, vaig notar com tots s’alegraven de tenir un company nou.

He passat moments de tota mena: tristor, felicitat, nostàlgia i per què no dir-ho, ràbia. He rebut molta ajuda per controlar-me quan se’m creuen els cables. Feia moltes bajanades quan m’enfadava, però els meus professors em seguien ajudant i sempre m’he sentit estimat, tot i que estic convençut que és complicat estimar l’alumne més pesat que tindran mai...

Tots els moments que he viscut aquí són records que tancaré amb clau en el meu cor.    

Andy Wang

comunicació i xarxes socials

2018-2019. Martina López. 3r ESO

Tots sabem que les xarxes socials són aplicacions o webs creades per a comunicar-nos en la distància. Les primeres i més conegudes són Twitter i Facebook, creades el 2006 i el 2007. D’altres també molt populars són: WhatsApp, Instagram, Hangout, YouTube o Pinterest.

Divises

Il·lustració de Marta Bellvehi. Tres voltes rebel

divisa

2018-2019. Eva Nadal. Alumna 4t ESO


“A l’atzar agraeixo tres dons:
haver nascut dona,
de classe baixa i nació oprimida.
I el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel.”
(...)


Maria Mercè Marçal Ivars d’Urgell, 1952- Barcelona, 1998


Aquest fragment correspon a un poema anomenat Divisa. Ha esdevingut un dels fars del feminisme, de l’esquerra i del sobiranisme català. Podríem dir que pràcticament és una dita popular perquè, qui més qui menys, l’hem sentit alguna vegada. En aquest poema, l’escriptora reivindica un sexe, un estatus i una pàtria poc considerats gairebé per tradició. Cal lluitar per a superar les dificultats i no instal·lar-nos en la comoditat del dia a dia. Està orgullosa de no haver nascut home, de classe alta u de nació plena perquè això fa que no se senti atreta per allò fàcil o senzill. El valor de la lluita és aconseguir les fites que tenim sense conformar-nos amb allò que ens ve donat. Malgrat el pas del temps, el tema d’aquest poema continua vigent, la qual cosa ens fa reflexionar sobre la qualitat de l’autora que, com moltes altres, s’avança al seu temps i perdura en la història.


Fa uns anys, vaig “descobrir” una il·lustradora valenciana que fa dibuixos reivindicatius i els estampa en diferents materials (bosses, samarretes, etc.). S’autoanomena “Tres voltes rebel”, i aquest pseudònim em va cridar molt l’atenció. Vaig investigar quin és el seu origen i vaig arribar a aquest poema; Divisa.


Aquesta il·lustradora és la Marta Bellvehi, nascuda a Almussafes (País Valencià) el 1994. Va crear el projecte Tres voltes rebel com a treball d’un màster d’il·lustració, segons el qual havia de fer una sèrie de tres il·lustracions referides a un mateix tema. Va decidir il·lustrar dones fortes: Marina Ginesta, Frida Kahloi i el típic cartell de propaganda We Can Do It. Va anomenar aquesta sèrie Tres voltes rebel per Divisa, el poema de Maria-Mercè Marçal perquè l'escriptora parlava de tres lluites: la del feminisme, la de classes i la cultural. I després de dibuixar les tres imatges, va obrir un nou compte a les xarxes socials i va utilitzat el pseudònim en homenatge seu. També hi va fusionar la seva segona afició, la música. D’aquesta manera, a partir de les il·lustracions, fa arribar lletres reivindicatives a la societat.


L’autora de la biografia de Maria Mercè Marçal, Lluïsa Julià, la defineix amb aquestes paraules, que són un resum tant d’ella com del seu poema: La Maria Mercè va ser una dona de grans conviccions i d’una enorme coherència interna. Estava convençuda que la realitat es pot transformar a través de les paraules. La seva gran força va ser que allò que defensava en veu alta en una reunió ho portava a la pràctica a la vida quotidiana.”

aula d'acollida

L'aula d'acollida

aula d'acollida

2018-2019. Sandra Domenech. Professora

Si busquem al diccionari el significat de la paraula acollir, veurem que se’ns defineix com rebre algú que se’ns presenta a casa nostra, en la nostra companyia.

Un aula d’acollida ha de ser l’espai referent pels alumnes nouvinguts que arriben a Catalunya sense conèixer ni la llengua, ni la cultura, ni les tradicions que ens fan ser com som.

  • 1
  • 2