L'aula d'acollida
Publicat a Col·laboracions
2018-2019. Sandra Domenech. Professora
Si busquem al diccionari el significat de la paraula acollir, veurem que se’ns defineix com rebre algú que se’ns presenta a casa nostra, en la nostra companyia.
Un aula d’acollida ha de ser l’espai referent pels alumnes nouvinguts que arriben a Catalunya sense conèixer ni la llengua, ni la cultura, ni les tradicions que ens fan ser com som.
Publicat a Col·laboracions
2018-2019. Mar Peña. Alumna 3r ESO
Entenem con a moviments socials aquella arma que utilitzem els civils contra les desigualtats de tot tipus. A vegades tenen noms, com podria ser el feminisme, i d’altres són una simple, però important, opinió, com podria ser la lluita per arribar a la igualtat racial. Donem gràcies a moviments gràcies als quals avui som on som. Què hauríem fet sense la revolució industrial ? O sense el sufragi femení? I sense la reforma, tot i que certament tímida, de l’església i els seus valors? És clar que viuríem en una societat plena de jerarquies i d’extrems. Però... com és la nostra societat? El feminisme, l’ecologisme, la lluita per a la igualtat social, l’acceptació del gènere no binari i les sexualitats són temes “top”, vigents al grau màxim.
El nostre professor Jordi Badia en una travessa amb raquetes per la muntanya
Publicat a Col·laboracions
2018-2019. Jordi Badia. Professor
Anar per la muntanya a l’hivern amb un bon gruix de neu sempre és una experiència molt especial per l’ambient i la bellesa del paisatge i per la poca gent que s’hi acostuma a trobar, si es compara amb altres èpoques de l’any, especialment l’estiu.
Publicat a Col·laboracions
2018-2019. Montse García. Professora
Quan era petita, tenia molt clar que volia ser nedadora. Els meus pares em van dir “el primer que has de fer és estudiar i quan siguis més gran, ja nedaràs”. Dit i fet! Vaig estudiar i només vaig arribar a fer un curset de natació els dissabtes al matí.