LA BOHÈME DE PUCCINI

2019-2020. Recomana Joaquim Felipe

L’any 1896 Giacomo Puccini va compondre La Bohème, una òpera en quatre actes que es va estrenar l’1 de febrer d’aquell any al Teatro Regio de Torí. L’òpera es basa en una col·lecció d’històries entrellaçades d’Henri Murger anomenada Escenes de la vida bohèmia publicada el 1851 i té la forma estàndard de l’òpera italiana.

La història està ambientada en la dècada del 1830 a París. Mostra escenes de joves bohemis que van viure al Barri Llatí de París i se centra en la història d'amor que uneix el poeta Rodolfo i la jove cosidora Mimí, que mor prematurament de tuberculosi, i també parla  de les relacions còmiques i a la vegada tràgiques de la resta de personatges i els seus amants.

El dia de l’estrena, Mimí va ser cantada per la soprano Cesira Ferrani, i el tenor Evan Gorga va ser Rodolfo. L’orquestra va tocar sota la direcció d’Arturo Toscanini. Va tenir una acollida força freda per part del públic i també de la crítica, però malgrat això, a poc a poc va anar fent-se coneguda i va tenir un èxit que s’ha mantingut fins als nostres dies com un dels títols més representats de la història.

LA LA LAND

2019-2020. Recomana Joaquim Felipe

Fitxa tècnica:

-Direcció i guió: Damien Chazelle

-Ajudant de direcció: Peter Kohn

-Any: 2016

-Premis: Oscar a la millor actriu, Oscar a la millor banda sonora, Oscar a la millor direcció i Oscar a la millor fotografia.

-Repartiment: Emma Stone-Mia, Ryan Gosling-Sebastian, John Legend-Keith, Jessica Rothe-Alexis, Sonoya Mizuno-Caitlin, Callie Fernandez-Tracy, JK Simmons-Bill, Rosemarie DeWitt-Laura, Finn Wittrock-Greg, Tom Everett Scott-David, Josh Pence-Josh, Marius de Vries-Clyde

-País: Estats Units

-Banda Sonora: Justin Hurwitz

-Gènere: música romàntica, comèdia i drama

Argument:

Mia (Emma Stone) és una de moltes aspirants a actriu que viuen a Los Angeles a la recerca de la sort. Viu com a cambrera mentre es presenta a moltes proves de càstings. Sebastian (Ryan Gosling) és un pianista que viu d’actuacions de segona que surten de tant en tant, el seu somni és regentar el seu propi club dedicat a la música de jazz.

Els destins dels dos personatges es creuaran i la parella descobrirà l'amor, un vincle que farà créixer primer i després posar en perill les aspiracions de tots dos. En una competició  molt constant per buscar un lloc al món de l'espectacle, la parella descobrirà que la relació entre l'amor i els somnis pot ser un gran obstacle.

FIVE APART (A DOS METRES DE TU)

2019-2020. Martina Ros

Fitxa tècnica:

Nom: Five feet apart (A dos metres de tu))

Director: Justin Baldoni

Protagonistes: Hayley Lu Richardson (Stella) i Cole Sprouse (Will)

Data d’estrena: 13 de setembre de 2019 a l’Estat Espanyol

Nacionalitat: Estats Units

Gènere: Drama adolescent/ romàntic

Argument:

La Stella és una noia de 17 anys que està ingressada en un hospital per fibrosi quística. És una noia que sempre segueix els procediments que li manen i mai trenca les normes. El Will en canvi, nou a l’hospital, vol viure la vida sense que la seva malaltia ( una bactèria que li van detectar als pulmons) li ho impedeixi.  Tal i com dicten les normes de l’hospital, els pacients no poden estar a menys de dos metres d’ells, cosa que no els és difícil, fins que es comencen a enamorar; què passaria si no poguessis tocar la persona que estimes?

Comentari:

Aquest drama adolescent ens mostra la vida d’algunes persones i la sort que tenim de poder abraçar-nos, de poder transmetre el nostre amor amb el tacte.  Una pel·lícula magnífica per a recordar que som més afortunats del que a vegades ens pensem.

Els protagonistes saben transmetre perfectament aquest dol, la duresa que implica viure en aquestes circumstàncies i ens fan commocionar amb cada escena. I és que la vida és un regal perquè no estem tancats en un lloc d’on no podem sortir, sinó que som lliures d’anar on vulguem i viure la nostra vida com escollim.