NO SOC MASSA DE MUNTANYA

2023-2024. Martí Parodi

Des de fa dos anys, el model de sabata “Nike Air Jordan”, dissenyat per Charles Booker, no ha parat de ser el número u en vendes de sabates arreu del món, ja que és un disseny molt portable en diferents ocasions, és elegant i amb estil. Així doncs, avui li faré una entrevista.

Quina és la teva història?

Vaig néixer a una fàbrica d’Indonèsia. D’allà vaig anar en avió a Barcelona acompanyada de moltes sabates iguals que jo. Quan vaig aterrar, em van portar a una botiga de calçat molt famosa i el meu amo actual em va comprar.

Com et vas sentir el dia que et van comprar?

Vaig estar contenta perquè volia dir que hi ha una persona a al qual li semblo guapa, però alhora trista perquè em vaig haver de separar de les meves companyes amb qui vaig fer el viatge d’avió. Finalment, nerviosa perquè per primera vergada a la vida, sortiria al carrer.

En quins llocs t’agrada que t’utilitzi el teu amo?

M’agrada anar pels carrers de la ciutat perquè és un lloc força net, però sobretot m’agrada que em faci sevir quan va a jugar a bàsquet perquè la sensació quan m’elevo de la pista és indescriptible.

I ara, al revés. En quins llocs no t’agrada massa que t’utilitzi?

No m’acaba d’agradar caminar per la muntanya perquè m’embruto de fang i el terreny està ple de petites pedres que em fan malbé la sola.

Quina ha estat la teva pitjor experiència?

Va ser fa unes quatre setmanes. Anava passejant pel carrer. El meu amo no mirava el terra perquè estava abduït amb el mòbil i va trepitjar una caca de gos. Va ser una situació realment desagradable. No cal entrar en detalls. Sortosament, és un noi molt curós i em va netejar de seguida. Com que se’m pot posar a la rentadora, ho va fer. Vaig sortir neta com el primer dia, tot i que una mica marejada per  les voltes que fa aquest electrodomèstic.

Quin és el teu somni?

M’agradaria que l’amo em portés a una botiga especialitzada en fer dissenys de calçat esportiu i que em fes un canvi d’aspecte. També m’agradaria que quan estigui vella i l’amo no em necessiti, en comptes de llençar-me voldria que em reciclés o bé que em donés a algú a qui encara pogués fer algun servei.