2019-2020. Leila Alonso i Verònica Manresa

És un lloc web on els usuaris poden penjar i compartir vídeos. Va ser creat per tres antics treballadors de PayPal el febrer de 2005. Actualment, és tan utilitzat arreu del món que es calcula que  cada minut s’hi pengen tres-centes hores de vídeos. És molt popular gràcies a la possibilitat de tenir vídeos personals de manera senzilla. Té una varietat de clips de pel·lícules, programes de televisió i vídeos musicals. Qualsevol usuari de la xarxa social té al seu abast la potencialitat de convertir-se en un mitjà de masses. Des de diaris personals fins a tutorials, passant per vídeos de gatets, aquests usuaris han canviat de manera radical el món de la comunicació i l’entreteniment.

El primer vídeo que es va penjar el 23 d'abril de 2005 duia el títol de "Me at the Zoo", i  mostra imatges del cofundador Jawed Karim al Zoològic de San Diego.

Youtubers famosos: Pewdiepie (106M), Dude Perfect (47,3 M), HolaSoyGerman (40M), JuegaGerman (37,1M), Rubiuswtf (36,1M), Fernanfloo (34,1M), Vanoss Gaming (24,9M), Logan Paul (20M), Jake Paul (19,7M), Auron Play (18,9M), Werevertomorro (16,6M), TheWillyrex (16,2M), TheGreg (14,9M), DalasTeview (8,95M), Wismichu (8,82M), Yuya (24,1M), Jenna Marbles (20M=, Liza Koshy (17,7M), Lele Pons (15,4M), Caeli (16,2M), Mariale (12,5M), Liza Koshy too (7,97M).

Grups: Badabun (42,2M), Smosh (24,9M), Enchufe Tv (22M).

Aquests youtubers han arribat a moure centenars de milers de persones en un esdeveniment, tenen milions de fans que els segueixen diàriament i sovint hi estableixen una mena d’amistat. Els ingressos que obtenen provenen les visualitzacions que tenen els seus vídeos. Tot i que la xarxa social paga poc als usuaris “top”, és sens dubte una plataforma excel·lent per donar-se a conèixer i, acabar signant contractes de propaganda o engegant campanyes.

Molts youtubers intenten saber com funciona el sistema de recomanacions de la plataforma, ja que fa que el contingut que pugen es faci popular de manera més ràpida. La gent pensa que aquest sistema funciona com una espècie de qüestionari: fa una sèrie de preguntes i segons el resultat, puntua d’una certa manera per recomanar els vídeos que els sembli més idoni. Això és mentida perquè l’any 2018, per evitar especulacions, Youtube va canviar l’algoritme i ara és una IA (intel·ligència artificial).