LA DONA EN LA SOCIETAT ACTUAL

2022-2023. Carla Saumell

Ser dona no és fàcil. De fet, no ho ha estat mai. Les dones som més del 50% de la població actual, però continuem sotmeses i maltractades pels homes.

És cert que hi ha homes meravellosos, que han après a respectar les dones i tractar-les com a persones, d’igual a igual, sense fer diferències. Avui, però, malauradament, són encara una minoria.

Segurament més d’un pot pensar en llegir aquesta afirmació que és una exageració i fins i tot es pot sentir ofès, però la realitat és la que és. Només cal escoltar les notícies o llegir els diaris.

Les dones són tractades com a objectes, jutjades per la seva aparença física, pel seu cos i per la seva manera de vestir. Estar mal vist ensenyar massa, però també anar massa tapada. Sembla, doncs, que continuen essent cossos per a complaure els homes.

Tenim la pressió de ser perfectes, amb un cos elaborat, dissenyat i creat des del punt de vista masculí i de la seva idea preconcebuda que com ha de ser una dona. En canvi, aquest ideal no existeix quan parlem d’ells i, per tant, tampoc pateixen aquesta pressió.

Violacions en grup, drogues a la beguda per estabornir-te, no tornar sola de nit, no fer-te l’estreta, no respondre els insults perquè et poden fer la cara nova, callar, no dir res, aguantar com es pugui per no acabar a l’hospital o morta, cobraràs menys per fer la mateixa feina, t’has d’ocupar dels malalts o dels pares... Tot això és l’anomenada violència de gènere, és a dir, la realitat de la dona actual.