CROMOTERÀPIA

2019-2020. Aleu Torrent i Pol Viadel

Una teràpia o tractament és una intervenció mèdica destinada a corregir els símptomes o les causes subjacents causants d’un problema de salut en una persona. Normalment la teràpia té lloc després d’un diagnòstic.

La cromoteràpia consisteix a utilitzar el color per tal de tractar i alleugerir malalties físiques i trastorns mentals. En moltes ocasions la utilitzem de manera inconscient quan escollim el color de la roba, els colors de les parets de casa o els quadres o d’altres elements de decoració.

Generalment, ens basem en set colors:

Vermell: Facilita la circulació sanguínia. Millor no utilitzar-lo quan hi ha problemàtica emocional o d’angoixa.

Taronja: S’utilitza en desequilibris energètics de ronyons. Alleugereix els mals físics que queden després d’una malaltia o els problemes de salut de la gent gran.

Groc: Purifica i desintoxica. També alleugereix els mals com el color taronja.

Turquesa: Alleugereix infeccions agudes del flux d'energia.

Blau: Redueix el dolor en general i afavoreix el creixement espiritual, al qual cosa permet descansar.

Violeta: Alleuja els problemes nerviosos i millora la respiració.

Magenta: Ajuda a controlar les alteracions a nivell emocional.