Ratolins, Esquirols i Elefants.

Il·lustració Irene B. Ayora

el professorat d'educació infantil

2018-2019. Raquel Guasch i Hao Chen

Hem anat a l’edifici d’Infantil a parlar amb els professors que treballen amb els més petits de l’escola, i n’hem fet un resum perquè coneguem tots qui són i com treballen.

Clara Torrens: Abans d’aquesta escola vaig estar trenta-dos anys en un centre fora de Barcelona, i ara ja fa més de deu anys que treballo aquí. Sóc coordinadora i mestra de P5, i ensenyo els nens a partir de les seves pròpies vivències, del joc (que a vegades m’invento), i del riure. La nostra escola és molt acollidora i plena de bona gent. Sóc molt feliç fent la meva feina, i aquí els nens ens porten la seva felicitat. Intentem ajudar-los a tirar endavant, i que aprengui a ser bones persones.

Esperança Sánchez: Sempre he volgut ser mestra i no vaig dubtar quan va ser el moment d’escollir què volia estudiar. Actualment estic treballant aquí, però he estat anteriorment en dos centres més, un molt petit i l’altre molt gran. Sóc la mestra de P3 i ensenyo els meus alumnes a traves d’activitats de jocs i d’activitats experimentals. Nosaltres els posem els materials i ells han d’anar experimentant utilitzant diferents estratègies. Treballar aquí és molt agradable perquè tots ens coneixem, tenim molt contacte amb les famílies i això fa que la comunicació sigui habitualment molt fluïda.

Ana Vaquero: Des de sempre m’ha agradat el món de l’ensenyament perquè hi ha molt contacte amb altres persones i és una manera de donar el millor de tot el que podem per ajudar els altres. Jo ensenyo els nens a partir del joc, a vegades dirigit o també de lliure elecció. Així, a partir del joc, els nens sempre estan contents amb allò que fem i n’estic molt satisfeta. M’agrada treballar en aquesta escola perquè és una escola familiar, propera i aquí es treballa molt bé. Els alumnes (i nosaltres) es senten molt bé aquí.

Marta Cosculluela: Vaig acabar la carrera i vaig entrar en aquesta escola el 1997 com a monitora de menjador i també feia substitucions quan algun professor estava malalt. Després vaig fer de professora d’educació física de 1r, 2n i 3r de Primària, i també professora de psicomotricitat d’Educació Infantil i professora d’anglès de 1r i 2n de Primària.

Ara sóc la professora d’anglès d’Infantil i ensenyo els nens a través de cançons, jocs, jocs al pati, etc. Bàsicament treballem a través de la repetició perquè els quedi gravat. M’agrada molt treballar aquí perquè és un lloc on es treballa molt a gust, gestionem l’aula lliurement i els nens es diverteixen amb el que fan.

Ana Padrós: M’agrada molt ser professora perquè gaudeixo de la meva feina i tinc clar que és el que sempre he volgut fer. Sóc antiga alumna de l’escola i tinc molts bons records de quan era estudiant aquí. És especial i increïble tenir com a companys molts dels professors que havia tingut com a alumna. Encara ara recordo molt el Ramon Lamiel, una bellíssima persona i un excel·lent i divertit professor.

Sóc la professora que fa el reforç amb els alumnes que tenen dificultats en la lectura, en les matemàtiques, en escriure, etc. També faig Música, una assignatura que encanta als nens i que ni que ajuda molt en totes les matèries. M’agrada treballar en aquest escola perquè és familiar, ens preocupem dels nens, estem pendents d’ells i la pedagogia del centre és per a mi pràcticament ideal.

Jordi Badia: Vaig entrar a l’any 1992 en aquest escola. Sóc el mestre de la matèria de psicomotricitat, i fem circuits de psicomotricitat, ritmes, balls, consciència, etc. M’agrada l’ensenyament perquè estic amb els nens i nenes. M’agrada molt treballar a l’Escola Mireia perquè som una escola petita, com una família.

Laia de la Iglesia: Sóc monitora de menjador. De petita sempre havia volgut ser professora. He estat treballant en dos centres molt diferents. M’agrada molt treballar en aquesta escola perquè és petita i acollidora, és molt familiar i crec que una escola familiar té moltes coses positives perquè tractes amb els alumes i tot és proper. Generalment, els nens mengen força bé, però quan hi ha algun tipus d’aliment que no els agrada massa intentem que el provin perquè s’acostumin a menjar de tot, sense obligar.

Irene B. Ayora: Com a alumna vaig entrar a l’Escola Mireia a 1r de Primària i l’assignatura que m’agradava era plàstica. De petita he volgut ser des de política a professora, dibuixant o escriptora, però mai m’hauria imaginat ser secretària. Al cap i a la fi, la vida et porta on vol i ara no m’imagino la meva vida de cap més altra manera. Vaig entrar a treballar al centre com a administrativa el 2009, però com també he estudiat Il·lustració i actualment Disseny Gràfic, ajudo en algunes àrees més artístiques i ja fa tres cursos que porto tota la part de maquetació i de disseny de la Revista. M’agrada molt la meva feina perquè em permet estar amb contacte amb els nens, t’encomanen les ganes de fer coses i l’alegria sempre està present. La nostra escola és molt especial i única, som com una escola de poble enmig de la gran ciutat i això és fantàstic.