ELS PROBLEMES SÓN LLIÇONS

2021-2022. Carlota Mas

“Els problemes són oportunitats per demostrar el que se sap”, Duke Ellington (compositor, director d’orquestra i pianista de jazz)

És una reflexió que tothom hauria de tenir present i en consideració. Molts de nosaltres ens estanquem quan tenim problemes, no veiem el final, sentim ràbia i no ens en podem sortir. Hem de pensar que de totes les coses que ens passen, ja siguin bones o dolentes, se n’aprèn; són les que ens formaran com a persones.

Aquest curs estic passant-ho força malament per diversos motius, i m’està servint per créixer com a persona, per treballar les meves emocions i sentiments, per descobrir què és el que realment em fa feliç, allò que m’agrada i m’omple. És molt important saber-me valorar i descobrir totes aquelles petites coses i moments que m’omplen i m’ajuden que el dia a dia sigui més agradable i millor.

Mai no ens hem de rendir ni enfonsar davant dels problemes. Si necessitem ajuda, no ens ha de fer por demanar-la. Si no podem arribar al nostre màxim, hem d’escoltar el nostre cos i sobretot, la ment.

Dir tot això és molt fàcil i sona molt bé, però ara que jo hem trobo en una situació inestable, he de reconèixer que a vegades no ho sabem encaixar. No ens sentim capaços d’aixecar-nos, de mirar endavant com ens estan aconsellant, però això no vol dir que no puguem.

Cadascú necessita el seu temps per reflexionar i resoldre els seus propis conflictes. No és un canvi d’un dia per l’altre. Hem de posar-hi de la nostra part i tenir clar l’objectiu de millora i les ganes de fer el canvi.

Aquesta cita, entre d’altres frases i paraules que em dic a mi mateixa, m’ajuden a tenir més ganes de mirar endavant i centrar-me en el allò que realment estic fent i vull aconseguir.