LA LIRA I LA CLAU MÀGICA

2020-2021. Aina Lecha. 1r Premi Prosa. Categoria B

Hi havia una vegada una nena que es deia Lira que sabia dibuixar molt bé.

Una tarda va agafar un llapis misteriós que va trobar al calaix del vestidor de la mare. Va posar-se a dibuixar i va fer una papallona. Al cap d’una estona, la papallona de sobte va sortir volant del dibuix, se’n va anar per la finestra i es va apropar a un fanal. Les ales de la papallona tenien un dibuix en forma de clau. La Lira va dibuixar la clau i de sobte al carrer va brillar una llum a les clavegueres. Va baixar corrents i va entrar a les clavegueres perseguint la llum, fins que va arribar a una porta. Va provar d’obrir la porta amb la clau que havia dibuixat i es va obrir! Era una habitació plena amb tots els dibuixos que havia fet i molts llapis voladors que netejaven els dibuixos i vigilaven que no es trenquessin mentre anaven col·locant i guardant més dibuixos en aquell lloc màgic.

De sobte, la Lira va sentir: “Desperta filla, que has d’anar a escola!”. La Lira es va llevar i va veure a la tauleta de nit el seu llapis màgic.

Pseudònim: Petxina

Curs: 4t Primària