FUTUR INCERT

2021-2022. Aina Nadal. Accèssit Prosa. Categoria G

Em dic Alba i sempre m’he considerat una persona molt indecisa. Per exemple, quan era petita, a l’octubre ja feia la carta als Reis, perquè necessitava molt de temps per decidir què volia, o quan sortíem a fer un volt després de sopar, jo era la que tardava deu minuts sencers en triar de quin gust volia la bola del gelat.

Recordo tantes situacions en què he acabat deixant escollir un altre, o trucant a algú perquè em doni la seva opinió sobre quina sèrie puc mirar, o arribar tard als llocs perquè no sé quina roba m’he de posar.

No us penseu que en tot soc una cagadubtes. Per exemple, tinc molt clar que estic en contra de la pena de mort, a favor de l’eutanàsia, en contra de l’homofòbia o a favor de l’avortament. El món ha de canviar cap a un altre rumb; soc ecologista. Ens estem carregant el nostre planeta. A la nostra societat hi ha molta injustícia i hem de lluitar per a tenir un món més just.

Tinc clares aquestes coses, però no em feu triar si vull pizza barbacoa o quatre formatges; m’agraden les dues i no puc fer-hi res!

El cas és que l’altre dia a classe, ens van preguntar si ja sabíem què volíem fer després de l’ESO, si volíem fer batxillerat o algun cicle, i quin, o bé si volíem començar a treballar... No és només que la gent ja ho sabia, sinó que mitja classe sap què vol estudiar i què vol ser de gran.

Vaig al·lucinar. En quin moment s’havien planificat les seves vides, mentre a mi em costa decidir si prefereixo per dinar croquetes o mandonguilles?

L’Eloi, que dibuixa molt bé, vol fer Belles Arts i ser professor de Visual i Plàstica; la Mariona vol estudiar Òptica i Optometria. Per sort, la Clara no està segura si vol fer Farmàcia o Psicologia, però almenys té dues opcions.

Jo no en tinc ni la més mínima idea. Clar que hi ha algunes assignatures que m’agraden més que d’altres, però no ho tinc massa clar. Només sé una cosa i és que vull seguir estudiant per canviar el món.

Pseudònim: Kiwi

Curs: 3r ESO