NENA SENSE SOSTRE

2021-2022. Shiman Wu, Xiya Gao, Kaidi Xu. Accèssit Prosa. Categoria C

L’Emma va néixer en una família molt feliç. Quan tenia cinc anys, els seus pares van tenir un accident i van morir. Els seus cosins i amics no van voler adoptar-la i, com que ningú no la volia, vivia al carrer. S’hi passava tot el dia.

Els treballadors la veien cada dia pidolant i, a vegades, acabava demanant menjar. Fins i tot hi havia persones que l’intimidaven. Molts cops ella volia morir-se, però la gent bona li donava esperança per viure.

A l’Emma li agradaria veure els seus pares un altre cop, però fins i tot va oblidar com eren les seves cares després de molt temps.

Un dia, quan pidolava al carrer, dos homes van anar a parlar amb ella.

- Hola, nena! Ens pots donar diners per comprar tabac? – va preguntar l’home més alt, amb veu greu.

L’Emma tenia molta por i abraçava ben fort el seu bol, on tenia diners.

- Que no saps parlar? – va dir l’home més baix, amb impaciència.

Ella es va espantar i estava molt callada.

Llavors, l’home més alt va xutar el bol de l’Emma amb totes les seves forces i, com que no el deixava anar, va donar-li un cop de peu al braç. L’Emma, continuava abraçant el seu bol. Els dos homes no van dir res més i van agafar els diners.

L’Emma va posar-se molt trista i va amagar-se en un racó plorant. Després d’una estona, va passar una dona a preguntar-li què li passava. Aleshores, la nena li va dir:

- Dos homes m’acaben de robar els diners i m’han donat una puntada de peu.

L’Emily, la senyora, la va consolar i la va convidar a dinar al restaurant del costat. L’Emma, que sentia que estava bruta, va pensar que no agradaria als altres clients, així que s’hi va negar. Llavors, l’Emily va comprar-li pa i un suc de taronja i li va portar. L’Emma va agrair-li i l’Emily li va dir que tenia altres coses a fer, que la propera vegada que anés a veure-la li portaria menjar. L’Emma es va emocionar perquè era la primera vegada que coneixia una persona tan amable.

Passats uns dies, l’Emily va tornar a buscar l’Emma, que va posar-se molt contenta de veure-la. L’Emily li havia portat una bossa plena de menjar i aigua.

- Preguntaré als meus pares si puc adoptar-te i, si em deixen, demà vindré amb ells – va dir l’Emily amb un somriure.

L’endemà, l’Emily va portar els seus pares amb l’Emma i els va explicar les dificultats per les quals estava passant. L’Emma va estar encantada de què l’Emily l’adoptés i, a casa seva, estava molt contenta. Llavors, va anar a l’escola i, allà, va fer molts amics.

Pseudònim: VERDURES

Curs: 6è Primària