L'ESTÀTUA MÀGICA

2022-2023. Alba Martí. 1r Premi. Categoria B. Prosa

Hi havia una vegada dues bessones. Una es deia Laia i l’altra, Clàudia. Les dues eren molt juganeres i valentes.

Un dia, al seu jardí, es van trobar una porta enorme; aleshores, elles la van obrir amb molta seguretat i la van travessar. Hi havia una estàtua, però no era una estàtua qualsevol. Era l’estàtua d’un déu que havien estudiat a l’escola i hi havia una llegenda.

Ara us l’explicaré:

“Hi havia una vegada un déu que es deia Focre i era molt savi. Un dia, el drac se’l va menjar perquè era massa savi per poder caçar-lo. La Laia i la Clàudia es van endur un bon ensurt en veure l’estàtua. La Laia, que era molt valenta, la va tocar i, de sobte, l’estàtua va començar a parlar-li; les dues es van endur un altre ensurt.

La Clàudia li va preguntar: - Tu ets el Focre?

L’estàtua li va respondre: - Sí, però soc una estàtua.

- Ja! Però una cosa… Ens pots explicar la teva vida, si us plau?

- Sí, però per què la voleu saber?

- Perquè demà tenim un examen sobre tu i no volem suspendre. Ara ho entens?

- Sí, molt millor. Mireu, us l’explicaré…

I l’endemà les dues bessones van aprovar l’examen.