LA RAÓ PER VIURE

2022-2023. Víctor Rivera. 1r Premi. Categoria C. Prosa

Hi havia una vegada un jove anomenat Martí que patia de depressió. No importava quant ho intentés, sempre sentia tristesa. En Martí, per molt que s’esforcés, no podia veure el futur amb esperança. Se sentia atrapat en una foscor que semblava que no tenia fi.

Una nit, en Martí va decidir fer una passejada. Mentre caminava, es va trobar un ancià que estava esperant el bus. L’ancià, en veure’l, li va preguntar si necessitava ajuda. L’home havia  notat la tristesa que desprenia el jove. En Martí va dubtar un moment, però finalment va decidir compartir els seus sentiments amb aquell desconegut.

Després d’escoltar atentament, l’ancià va parlar al Martí sobre la importància de trobar una raó per viure, per ser feliç fins i tot en els moments més foscos.

L’ancià li va explicar la seva pròpia lluita i com havia trobat la motivació per seguir endavant. Ell s’havia centrat en la família, en la música i en l’art.

En Martí va pensar en tot el que l’ancià li havia dit i va decidir seguir el seu consell. Va començar classes de guitarra, una activitat que sempre havia volgut fer, i va descobrir que la música el feia sentir d’allò més bé.

També va començar classes de fotografia i a escriure poemes, cosa que l’ajudava a expressar les seves emocions i sentiments.

Amb el temps, en Martí es va adonar que estava aprenent a gestionar les seves emocions i que aquella angoixa, tot i que no havia desaparegut del tot, no era tan intensa. Va aprendre a valorar la música, l’art i la bellesa que l’envoltava i va ser capaç de trobar un camí cap a la llum.

En Martí es va involucrar en diverses associacions de salut mental amb l’objectiu de compartir la seva història. Volia inspirar altres joves que estaven passant una situació com la seva.

Sempre podem trobar una raó per viure, una raó que ens faci ser feliços, fins i tot en els moments de més foscor.