CANÇONS TRISTES-SAD SONGS

2019-2020. Opinen Ada de Dalmases i Berta Martínez

A vegades, quan estem malenconiosos, només ens ve de gust estar a casa plorant, sovint estirats al llit, i escoltar cançons tristes. Hem fet una petita selecció d’aquest tipus de cançons, anomenades també “sad” (trist en anglès).

Hurt, Christina Aguilera

Tracta de la pèrdua d’un ésser estimat.  Durant els anys es va allunyar d’ell i en assabentar-se de la seva mort es lamenta per no haver estat amb ell el temps que va poder. En una part recorda l’última vegada que el va veure, i admet que no hi ha cap cosa que no faria per tornar a sentir la seva veu o veure’l. També li agraeix tot el que va fer per ella.

Seems like it was yesterday when I saw your face
You told me how proud you were, but I walked away
If only I knew what I know today
Ooh, ooh

I would hold you in my arms
I would take the pain away
Thank you for all you've done
Forgive all your mistakes
There's nothing I wouldn't do
To hear your voice again
Sometimes I wanna call you
But I know you won't be there

If I had just one more day
I would tell you how much that I've missed you
Since you've been away

Jealous, Labrinth

Explica que a vegades és fàcil dir que no hi ha res a perdonar, tot i que és molt dur dir la veritat. Si l’amor es transforma en gelosia, el més probable és que acabis trencant o t’acabin trencant el cor. Quan tu estimes algú de veritat, l’únic que vols és que la persona que estimes sigui feliç, fins i tot ho desitges ni que el teu amor no es vegi correspost.

Cause I wished you the best of
All this world could give
And I told you when you left me
There's nothing to forgive
But I always thought you'd come back, tell me all you found was
Heartbreak and misery
It's hard for me to say, I'm jealous of the way
You're happy without me.

Human, Christina Perri

És una cançó pop que es va donar a conèixer el 18 de novembre de 2013. Comença amb promeses impossibles, i el videoclip simula un estereotip de noia perfecta amb un efecte robòtic.

I can hold my breath
I can bite my tongue
I can stay awake for days
If that's what you want
Be your number one

La cançó segueix amb reptes impossibles, però hi comença a involucrar diferents. Després d’aquesta introducció comença la tornada on ens ensenya la seva part humana i és on ens intenta transmetre que l’amor (patern, d’amistat o de parella) no ha de buscar la perfecció, perquè l’amor ja és la pròpia debilitat i no és una qualitat discutible.

I can hold my breath
I can bite my tongue
I can stay awake for days
If that's what you want
Be your number one

L’objectiu d’aquesta cançó és preguntar i reflexionar sobre les nostres debilitats, autoexigències i la nostra humanitat en si.