APRENDRE A ESCOLTAR

2019-2020. Aina Nadal

Quan sàpigues escoltar hauràs après l’art del silenci i respectar l’opinió dels altres, perquè a tothom li agrada sentir-se escoltat, però no tothom sap escoltar. No entenc per què a algunes persones ens costa tant escoltar si realment és ben senzill, només has de fixar-te en allò que t’estan dient els altres. Escoltar és la manera més efectiva d’aprendre, ja que comprens les opinions dels altres i pots acabar pensant alguna cosa molt diferent de la que pensaves al principi.

Crec que normalment, quan no escoltem, és perquè estem massa pendents del que direm després, de com podrem  contradir el que ha dit l’altra persona, i  ho fem sense saber què és el que ens volia dir realment, però com que l’hem interromput, no hem entès correctament el missatge. Sentir és el que la gent fa normalment, sentir és percebre a través de l’oïda, escoltar és parar atenció quan et parlen, estar atent al que et diuen.

En la situació que estem vivint ara és molt important escoltar perquè estem tancats a casa, i això no és fàcil. Si no ens escoltem bé entre els que estem convivint, acabarem tots enfadats i cansats d’estar amb la família tot el dia.

A casa, i estic convençuda que no som els únics,  el que ens passa a vegades és que alcem la veu i a poc a poc ens posem nerviosos perquè tallem involuntàriament la comunicació. Haurem de comptar fins a deu abans d’obrir la boca i sobretot, caldrà saber-nos escoltar.