QUÈ ÉS LA PUBLICITAT?
2021-2022. Aina Nadal
La publicitat és una forma de comunicació molt comuna en l’actualitat. Es fa servir per a promocionar i vendre un determinat tipus de bens o serveis, pretén informar i persuadir. Es va originar a finals del segle XIX, quan les societats de masses començaven a generar-se.
Actualment, la publicitat és molt important. Tant grans empreses com empreses més petites publiciten els seus productes o serveis. Vagis on vagis sempre hi ha publicitat d’alguna cosa; des dels cartells que veus mentre camines per carrer fins als anuncis que surten quan mires qualsevol vídeo a youtube. Es duu a terme a través de campanyes publicitàries que desenvolupen un missatge adequat a un públic objectiu conegut com a “target” a través d’un mitja de comunicació en línia o presencial.
La publicitat es basa en la idea que com més públic tingui un producte, més conegut es farà i, per tant, tindrà més possibilitats de ser consumit. Però arribar a fer conegut un producte no és l’única tasca de la publicitat. Allò que realment es vol és que un cop el producte ja ha estat provat i utilitzat, torni a ser escollit per mateix consumidor i ho expliqui als seus coneguts. La finalitat és convertir un producte, un objecte, un bé o un servei en alguna cosa que es distingeix de la resta.
També té la funció de persuadir el consumidor, per això crea una estratègia psicològica i emocional, intenta aconseguir un comportament determinat de les persones que reben la informació. Per aquest motiu, la publicitat investiga i analitza el públic i el context social des de diferents àmbits, com la psicologia, la sociologia, l’antropologia, l’estadística, l’economia, etc. Així, creix la probabilitat que el client adquireixi l’objecte o el servei anunciat.