escola mireia

Educació infantil,
primària i secundària obligatoria

TINC UNA POR

2022-2023. Shiman Wu

Em fan por tots els animals. Tothom es pensa que reacciono així perquè soc tímida, però no és veritat. En realitat, tinc por. Fa anys, em va passar una cosa que en el fons, reconec que fa riure, però es va convertir en una de les coses que més por em fa.

Un dia, mentre passejava al costat d’un rierol, vaig veure una gallina que voltava per allà. Em vaig fixar què feia i vaig decidir que feia temps que no menjava, perquè en el moment que es va adonar que jo era allà, em va començar a perseguir.

Em vaig posar a córrer ben esverada cap a casa, però la porta estava tancada i no duia la clau. De sobte, la gallina va aparèixer darrera meu, es va enfilar no sé com fins a la meva esquena, i em va picar. El mal era increïble, semblava que algú em colpegés l’esquena amb un martell petit.

Em vaig posar a xisclar, fins que uns veïns em van sentir, em van portar a l’hospital i es van endur la maleïda gallina.

Des que va passar aquest incident, em poso nerviosa quan algun animal se m’apropa i a vegades arribo fins i tot a plorar de por. Si em creuo amb algun animal, sigui quin sigui, canvio de direcció o de vorera. Quan se m’apropa un gos, o fins i tot un colom, tinc la sensació que em mossegarà.

Aquest és el motiu pel qual no m’agrada gens sortir de la ciutat i anar a la muntanya, com fa molta gent.

Hi ha qui en fa broma i no entenen que per a mi no té cap gràcia ni és divertit. Tots tenim alguna por o alguna sensació que no dominem. No es tracta de jutjar les reaccions dels altres, sinó de ser respectuosos amb tothom i així, segurament, ens ajudarem els uns als altres a superar algunes d’aquestes pors.

FI D'ETAPA

2022-2O23. Ludmila Udrisard

Sento que no tinc temps de pensar. Simplement, visc el moment, el present. Em veig incapaç de seure un instant i reflexionar seriosament el meu futur. Qüestions que he sentit un miler de vegades i, com sempre, reacciono de la mateixa manera; sense saber ben bé què respondre. No hi ha res que m’apassioni, que em faci dir: sí, aquesta és la indicada. Somio poder fet de tot i, a la vegada, res.

Constantment desitjo la meva independència, tot  que encara m’aterreix la rapidesa del pas del temps. Ara em trobo a la vora del penya-segat i puc observar-ne el fosc i desconegut fons.

Arribo al final del full amb la meva curta i senzilla, o no, reflexió. Potser la meva passió no només és única i estic disposada a fer tot el possible per a trobar el meu talent.

LA PUBLICITAT. PODEM ESCOLLIR?

2021-2022. Nency Dardaña

És possible triar la publicitat? Com ens afecta de manera conscientment o inconscient? La publicitat irromp a la vida del consumidor constantment. Ens inunda de missatges i tracta de convèncer-nos que necessitem comprar un producte o contractar un servei determinat. Crea tendències, indica com vestir, com menjar o fins i tot com ser. Aquest és el poder de la publicitat. Malgrat tot, és la persona finalment la que tria el que vol, o és la publicitat qui ens fa triar?

Una bona publicitat mostra el que cal abans que no es pensi. Crea un seguit d’ideals que són absorbits per la ment del consumidor (bellesa, vida...). El públic pensa segons la perspectiva de la marca i de la gent que treballa darrere dels anuncis. Un exemple és la famosa beguda “Coca Cola”, inventada per un farmacèutic l’any 1866, que es va convertir en un fenomen de la cultura pop.  La nostra tria, finalment, també ve influenciada pels anunciants que tenen multitud de plataformes i mitjans on anunciar-se.

Dit tot això, al consumidor potser no li cal pensar per si mateix, però sí que té el poder de decisió per afirmar què és creïble i què no ho és. Hem de ser conscients que la publicitat és part de l’existència humana, però no hem de perdre de vista que la bona notícia és que els consumidors tenim el poder d’escollir.

LA PUBLICITAT. COMUNICAR INFORMACIÓ

2021-2022. Ruth Boglione

La publicitat és constantment a la nostra vida. Ens inunda de missatges que intenten crear-nos la necessitat de comprar un producte o de contractar un servei. Fins i tot ens pot indicar com vestir, com menjar o com ser i actuar.

Quan veiem un anunci, instantàniament emmagatzemem de manera inconscient la informació.

Hi ha qui afirma que la publicitat crea necessitat de consum a les persones i ens impulsa a comprar, fins i tot quan la major part de vegades no necessitem allò que estem veient.

Un apartat especial mereix la publicitat subliminal, utilitzada també amb finalitats polítiques. Aquest tipus de publicitat juga amb el subconscient de les persones, ja sigui fent servir imatges, sons o d’altres tècniques que no són perceptibles aparentment, com per exemple imatges ocultes sota d’altres imatges més importants. L’objectiu és influir en els desitjos dels consumidors animant-los a comprar o seguir certs productes, però sense que en siguin conscients en cap moment del procés.

Tres exemples molt coneguts són el cas de la revista “SFX”, revista de ciència ficció que es publica des del 1995. Les lletres a la portada es llegeixen com si realment hi digués “SEX”. Té una circulació d’aproximadament 25.000 lectors. Un segon exemple és el logotip de “Tostitos”, molt conegut, però segurament no ens hem adonat mai que les lletres centrals “tit” simulen dues persones que comparteixen “nachos” i salsa. El tercer i darrer exemple és un clàssic. Molts no veuen el missatge subliminal del logotip actual d’”Amazon”. Vol transmetre la felicitat (somriure) dels seus usuaris perquè amb ells poden trobar de tot: des de la “a” fins a la “z”.