escola mireia

Educació infantil,
primària i secundària obligatoria

FI D'ETAPA

2022-2O23. Ludmila Udrisard

Sento que no tinc temps de pensar. Simplement, visc el moment, el present. Em veig incapaç de seure un instant i reflexionar seriosament el meu futur. Qüestions que he sentit un miler de vegades i, com sempre, reacciono de la mateixa manera; sense saber ben bé què respondre. No hi ha res que m’apassioni, que em faci dir: sí, aquesta és la indicada. Somio poder fet de tot i, a la vegada, res.

Constantment desitjo la meva independència, tot  que encara m’aterreix la rapidesa del pas del temps. Ara em trobo a la vora del penya-segat i puc observar-ne el fosc i desconegut fons.

Arribo al final del full amb la meva curta i senzilla, o no, reflexió. Potser la meva passió no només és única i estic disposada a fer tot el possible per a trobar el meu talent.

LA COMPETÈNCIA DELS VIDEOJOCS ÉS UN ESCÀNDOL

2021-2022. Nicolás Felipe

El dia 19 de gener de l’any 2022, Microsoft va comprar l’empresa de videojocs Activision Blizzard, per la mòdica quantitat de 68 mil milions de dòlars. Aquest fet ha causat un enrenou gegant a la comunitat, ja que el 2023, amb la compra finalitzada, Microsoft té els drets de tots els estudis de la companyia, amb tot els jocs famosos que desenvolupen. Això els dona llibertat de fer el que vulguin amb aquests jocs i el que s’espera és que els converteixin en exclusius de XBOX (consola de Microsoft) per augmentar les vendes, ja que Activision és propietària de molts dels jocs més importants actualment. Tot això ha repercutit en les accions de Sony, la competència directa, les quals han baixat un 13%, perdent així més de 20 milions de dòlars.

Aquest moviment ha causat un enrenou a les xarxes socials i baralles entre jugadors de diferents bàndols. A la generació passada de consoles, Sony va dominar completament el mercat per culpa d’alguns errors de Microsoft, però ara, mentre Sony no anunciava res important creient que li sortiria igual de bé, Microsoft s’ha enfortit i està reunint una gran quantitat de fanàtics.

La competència de consoles s’està convertint en una espècie de guerra freda on guanya qui té la cartera més plena. Els jugadors defensen les seves companyia sense condicionants, tot i que reconeixen que alguna pràctica és incorrecta, i insulten els altres per no tenir la seva consola, sense respectar la diversitat de gustos i, per tant, d’opinions.

Les comunitats es barallen per bajanades i no s’adonen que finalment tots hauríem d’estar units i compartir la nostra passió pels videojocs.

YOUTUBE

2019-2020. Leila Alonso i Verònica Manresa

És un lloc web on els usuaris poden penjar i compartir vídeos. Va ser creat per tres antics treballadors de PayPal el febrer de 2005. Actualment, és tan utilitzat arreu del món que es calcula que  cada minut s’hi pengen tres-centes hores de vídeos. És molt popular gràcies a la possibilitat de tenir vídeos personals de manera senzilla. Té una varietat de clips de pel·lícules, programes de televisió i vídeos musicals. Qualsevol usuari de la xarxa social té al seu abast la potencialitat de convertir-se en un mitjà de masses. Des de diaris personals fins a tutorials, passant per vídeos de gatets, aquests usuaris han canviat de manera radical el món de la comunicació i l’entreteniment.

El primer vídeo que es va penjar el 23 d'abril de 2005 duia el títol de "Me at the Zoo", i  mostra imatges del cofundador Jawed Karim al Zoològic de San Diego.

Youtubers famosos: Pewdiepie (106M), Dude Perfect (47,3 M), HolaSoyGerman (40M), JuegaGerman (37,1M), Rubiuswtf (36,1M), Fernanfloo (34,1M), Vanoss Gaming (24,9M), Logan Paul (20M), Jake Paul (19,7M), Auron Play (18,9M), Werevertomorro (16,6M), TheWillyrex (16,2M), TheGreg (14,9M), DalasTeview (8,95M), Wismichu (8,82M), Yuya (24,1M), Jenna Marbles (20M=, Liza Koshy (17,7M), Lele Pons (15,4M), Caeli (16,2M), Mariale (12,5M), Liza Koshy too (7,97M).

Grups: Badabun (42,2M), Smosh (24,9M), Enchufe Tv (22M).

Aquests youtubers han arribat a moure centenars de milers de persones en un esdeveniment, tenen milions de fans que els segueixen diàriament i sovint hi estableixen una mena d’amistat. Els ingressos que obtenen provenen les visualitzacions que tenen els seus vídeos. Tot i que la xarxa social paga poc als usuaris “top”, és sens dubte una plataforma excel·lent per donar-se a conèixer i, acabar signant contractes de propaganda o engegant campanyes.

Molts youtubers intenten saber com funciona el sistema de recomanacions de la plataforma, ja que fa que el contingut que pugen es faci popular de manera més ràpida. La gent pensa que aquest sistema funciona com una espècie de qüestionari: fa una sèrie de preguntes i segons el resultat, puntua d’una certa manera per recomanar els vídeos que els sembli més idoni. Això és mentida perquè l’any 2018, per evitar especulacions, Youtube va canviar l’algoritme i ara és una IA (intel·ligència artificial).